Ny mat rätt jag gjorde idag =)

Testade en ny mat rätt idag som verkligen blev super god.
Så tänkte dela med mig av receptet för det är verkligen värt att prova =)

Krämig pastagratäng med kyckling och bacon

4kyckling fileer
1 tsk salt
1krm svartpeppar
50 gr smör
1 paket bacon
1 purjolök
400gr pasta (rör)
4 dl creme fraiche
3 dl vispgrädde
150g gorgonzolaost
2 pressade vitlöksklyftor
1 dl riven ost

Gör så här:
1. skär fileerna i strimmlor sen skär dom till bitar salta och peppra och fräs tills dom är klara
2. Klippbaconet i bitar och stek dom knapriga låt dom rinna av på hushållspapper
3.strimla purjulöken och stek till den lite snabbt
4.koka pastan
5.mosa ihop creme fraiche,grädde,vitlök och gorgonzola osten.
6.Blanda ihop pastan med purjolöken och lägg i en smord ugns säker
form. fördela över kycklingen och baconet häll över ostsåsen och strö över riven ost.
låt stå i ca:25min i 225grader

Jag kokade pastan först och gjorde i ordningen den sen purjolöken,kycklingen och baconen sen sist gjorde jag ostsåsen. går även byta ut gorgonzolan till en vanlig mögel ost gör man som man själv vill,sen tog jag 4klyftor vitlök +att jag kryddade över med salt och peppar när jag lagt i alla indigrenser..
Maten blev verkligen svingod så bara att tillaga och njuta =D

enjoy

 
Smaklikmåltid



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0